5. – 10. maj, 2023
Kruševo, Makedonija

Člani Združenja EPEKA se bomo udeležili usposabljanja z nazivom Digitalna medijska pismenost, ki bo v maju potekalo v Makedoniji.

Glavni razlog za začetek projekta je pomanjkanje digitalne medijske pismenosti med mladimi generacijami. Medtem ko se informacijska tehnologija hitro razvija in mediji postajajo vse bolj prilagodljivi, vsakodnevno prejemamo informacije, ki jih ni enostavno razumeti in analizirati. Biti pravilen potrošnik današnjih digitalnih medijev je precej zapleteno. Včasih, ko primanjka razprav o tem, kako prejemati digitalna medijska sporočila, ima lahko celo negativen vpliv na mlado družbo.
Med izolacijo so zaradi pandemije koronavirusa  mladi preživeli veliko več časa na spletu in se še vedno težko vračajo v normalno življenje, kjer ekran ni medij komunijacije. Izpostavljeni smo veliki količini informacij, od katerih je veliko napačnih ali netočnih, kar kaže na nujno potrebo po večjem trudu za krepitev naših veščin digitalne medijske pismenosti. Bolj kot kdaj koli prej, potrebujemo znanje, ki nam omogoča, da prepoznamo naravo informacij, ki nas obkrožajo, prepoznamo tiste, ki so koristne in verodostojne, se zaščitimo pred dezinformacijami in zlorabami na spletu ter prevzamemo nadzor nad tem, kar beremo, poslušamo ali gledamo, hkrati pa ustvarjamo kritično neodvisnost od digitalnih medijev.

Izobraževanje o digitalni medijski pismenosti postaja vse bolj pomembno za družbo. Medijska pismenost vključuje kritično mišljenje, državljansko odgovornost in izražanje. Po mnenju Nacionalnega združenja za medijsko pismenost je to sposobnost dostopa, analize, ocenjevanja, ustvarjanja in delovanja s pomočjo vseh oblik komunikacije. V današnjem času je zelo enostavno, da vsakdo ustvari kakršno koli obliko medija. Od besedilnih sporočil in oglaševanja do memov in viralnih vsebin, mediji prevzemajo vse oblike in oblike. Tu postane pomembna digitalna medijska pismenost. Mladi vsak dan veliko časa preživijo s porabo medijev, vendar niso pripravljeni na zavestno porabo medijev, saj jih nihče ni naučil, kako obvladovati medijski smog, izbirati vredne vsebine in razbirati sporočila. Včasih nepravilno razumevanje medijev dramatično vpliva na mlado družbo. V okviru projekta bodo tako mladi udeleženci razširjali svoja znanja, povezana z medijsko in digitalno pismenostjo ter skrbeli za zmožost kritičnega vrednotenja pridobljenih informacij.

Infopack projekta z dodatnimi informacijami. Projekt je financiran s strani programa Erasmus+.