1. april – 30. junij, 2024
Maribor
Komunikacija je temelj vsakega uspešnega odnosa, še posebej pa je pomembna pri vzgoji otrok, ki se soočajo z učnimi težavami. Ko starši in vzgojitelji obvladajo umetnost komunikacije, lahko ustvarijo okolje, kjer se otroci počutijo razumljene, varne, podprte in notranje motivirane. Poudarek na empatiji, razumevanju in izražanju lastnih občutkov, potreb je ključ do tega, da otroci premagajo svoje izzive..
Kaj je komunikacija?
Komunikacija je proces izmenjave informacij, občutkov, potreb med dvema ali več osebami. Pri vzgoji otrok, ki se težko učijo, je pomembno, da je ta komunikacija jasna, spoštljiva in polna empatije. Z ustrezno komunikacijo lahko otrokom pomagamo, da se počutijo varne in podprte, kar je ključno za njihov napredek.
Kako komunicirati z otroki, ki se težko učijo:
-
Razumevanje in sočutje: Najprej se posvetite razumevanju otrokovega stališča. Prisluhnite njihovim težavam in občutkom brez prekinjanja. Pokažite, da razumete njihove izzive in da ste tukaj, da jih podprete.
-
Izražajte svoja čustva in misli: Ko se pogovarjate z otrokom, bodite odprti glede svojih občutkov in misli. Povejte jim, kako se počutite, ko se trudite prispevati, in jih spodbudite, da tudi oni delijo svoje občutke. S tem jim pokažete, da je normalno govoriti o svojih čustvih.
-
Aktivno poslušanje: Poslušajte otroka z vso pozornostjo. Ne prekinjajte ga, ko govori, in pokažite, da razumete njegove občutke in potrebe. Aktivno poslušanje pomeni, da se osredotočite na otrokove potrebe, pomene iza besed in neverbalne znake ter mu daste vedeti, da vam je mar za njega in za njegov pogled.
-
Uporabljajte “jaz-sporočila”: Namesto da kritizirate ali obsojate, uporabite “jaz-sporočila”, da izrazite svoje občutke in potrebe. Na primer, namesto “Vedno nehaš delati naloge”, recite “Skrbi me, ko ne dokončaš nalog, ker vem, da zmoreš veliko več.”
Pet primerov empatične komunikacije:
-
Ko otrok ne želi delati naloge: “Vem, da se ti zdi ta naloga težka in morda te skrbi, da ti ne bo uspelo. Tukaj sem, da te podprem. Poskusiva skupaj, in če bo še vedno težko, bova našla drugo pot. Skupaj sva v tem.”
-
Ko otrok dvomi v svoje sposobnosti: “Verjamem vate in vem, da zmoreš to nalogo. Imaš izjemno sposobnost reševanja problemov in vedno najdeš ustvarjalne rešitve. Skupaj bova to zmogla.”
-
Ko otrok obupa zaradi težav pri učenju: “Razumem, da ti naloga ne gre zlahka, vendar vem, da si vztrajen in da se z majhnimi koraki lahko premaknemo naprej. Poglejva en delček naloge naenkrat, skupaj bova premagala vse ovire.”
-
Ko otrok potrebuje spodbudo za samostojno učenje: “Vem, da je učenje lahko naporno, vendar verjamem v tvoje sposobnosti. Imaš odlično sposobnost reševanja težav in sem ponosen na tvoje dosežke. Poskusi se sam učiti za nekaj časa, in če boš potreboval pomoč, bom tukaj, da ti pomagam. Skupaj bova našla najboljši način, da ti bo šlo čim bolje.”
-
Spodbuda za samostojnost: “Vem, da so šolske naloge včasih težke. Pomisli, da se lahko naučiš veliko novih stvari, ki ti bodo doprinesle da boš jih lažje uporabil v vsakdnajem življenju, če se potrudiš sam. Poskusi najprej sam in, če se znajdeš v težavah, se lahko vedno obrneš name. Z veseljem ti bom pomagala, da se bomo skupaj naučili vse, kar je potrebno.”
Učinkovita komunikacija je srce vzgoje in podpore otrokom, ki se soočajo z učnimi težavami. S tem, ko se naučimo izražati svoje občutke, aktivno poslušati in uporabljati empatična sporočila, lahko ustvarimo okolje, kjer se otroci počutijo varne, sprejete, podprte in sposobne premagovati svoje izzive.
Epeka poudarja, da lahko z ljubečo in razumevajočo komunikacijo spremenimo življenje otrok in jih opolnomočimo za svetlo prihodnost.
Več o meni in o mojem doprinosu z individualnimi coachingi in programih si lahko pogledate na tej povezavi: petracirkovski.si
Avtorica: Petra Cirkovski, coachinja za kakovost odnosov